תחום זה של רפואת ספורט עוסק בפציעות שיניים ומחלות פה בקשר לספורט ופעילות גופנית. העיסוק ברפואת שיניים כללית כולל כל מה שעוזר לשמור על השיניים הטבעיות למשך זמן רב ככל האפשר.  זוהי התמחות ברפואת שיניים ומספקת סקירה מקיפה על בריאותם ורווחתם של ספורטאים, ספורטאים ובני משפחותיהם.

רפואת שיניים כל הפרטים

רפואת שיניים ייחודית בכך שהיא מצריכה יכולת מצד סטודנטים לרפואת שיניים. מיומנויות קליניות שטרם נרכשו. אם רופא שיניים לא רוצה לעשות הכשרה נוספת, הוא יכול לעבוד כרופא שיניים כללי בתחומים שונים עם רופאי שיניים כלליים. רופא שיניים שרוצה ללמד או לעשות מחקר במשרה מלאה עשוי להזדקק להכשרה מיוחדת ברפואת שיניים, חינוך רפואי, מחקר קליני ותרגול קליני.

בנוסף, רופא שיניים המעוניין להפעיל מרפאת שיניים חייב להיות בעל רישיון להתמחות זו. בהתאם לרשות האישור, רופאי שיניים כלליים חייבים להשלים התמחויות כגון הרגעה להשתלות שיניים, רפואת שיניים לניתוחים בפה והשתלת שיניים.

רוב המדינות דורשות מרופאי שיניים לערוך תכנית שיניים מוסמכת, בחינות בכתב מטעם איגוד השיניים הלאומי, וכן ניסויים קליניים ממלכתיים ואזוריים. בדרך כלל, רופא שיניים זקוק לתואר ראשון בשיניים או לתואר דוקטור מאחת מתוכניות השיניים המוסמכות על ידי הוועדה להסמכה (CODA). דרישות הרישוי משתנות ממדינה למדינה, אם כי בדרך כלל על המועמדים לסיים תואר או השכלה בבית ספר לרפואה, תוכנית מוכרת לציון שיניים (APE), בחינה בכתב או קליני או בחינות בכתב.

טיפול שיניים קבוע

ביקורי שיניים קבועים כוללים בדיקת בריאות השיניים והחניכיים, גילוי מוקדם של סרטן הפה כדי לאתר סימנים מחשידים מוקדם, וניקוי מקצועי כדי להסיר משקעים עקשניים ולגרום לשן להיראות ולהרגיש טוב. רופא השיניים שלך יבדוק את החניכיים שלך לגבי סימני דלקת ואובדן עצם, כמו גם בעיות בריאותיות אחרות כגון עששת, מחלת חניכיים או אובדן שיניים.

רפואת שיניים מודרנית מציעה מגוון רחב של שירותים כדי להבטיח שהשיניים שלך יישארו בריאות, יתפקדו טוב וייראו טוב. היגיינת שיניים טובה כוללת יותר מסתם צחצוח; אכילה בריאה, עישון וניקוי שיניים קבוע חשובים לבריאות הכללית שלך. חלק מהחללים הקטנים הללו אינם דורשים מילוי, אך רופא השיניים שלך צריך להיות מודע לעששת. במקום זאת, עליהם לעודד את המטופלים לצחצח באופן קבוע כדי שניתן יהיה לבטל את הנזק.

O בריאות הפה תמיד הייתה נחוצה ותמיד מבוקשת, והביקוש הגבוה הזה לטיפול שיניים עשוי להימשך גם בעתיד. ככל שאנשים חיים זמן רב יותר, הדרישות מרופאי השיניים עשויות לגדול, מה שיוביל למחירים גבוהים יותר עבור שירותי שיניים ולמספר גבוה יותר של חולים. רופאי שיניים נהנים מתמורה מצוינת בשל העלות הגבוהה של שירותי שיניים בארצות הברית ובמדינות רבות אחרות ברחבי העולם.

 

רפואת שיניים
רפואת שיניים צילום pixbay