קרדיט לתמונה Freepik

מיגרנה היא תופעה נפוצה למדי, הרבה יותר ממה שרוב האנשים חושבים. למעשה, לתופעה זו יש מספר גורמים משפיעים וכן גם לא מעט דרכי טיפול שיכולות להיות יעילות עבור המון אנשים. אולם, מיגרנה היא חלק בלתי נפרד באשר לחייהם של אנשים רבים שכן, מדובר על תופעה שיכולה לפגוע באופן משמעותי באיכות חייהם של אלו הסובלים ממנה ואפילו להשבית אותם לימים שלמים במקרים בהם מדובר על התקף. אז איך ניתן לדעת שמדובר על מיגרנה ומה עוד צריך לדעת על תופעה זו? בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על מיגרנה וכל היוצא בכך.

מהי מיגרנה בעצם?

אנשים רבים סבורים כי כל כאב ראש אינטנסיבי אשר פוקד אותם מעת לעת הוא בעצם מיגרנה, אך חשוב מאוד לציין כי לא תמיד זהו המקרה. למעשה, מיגרנה זוהי מחלה נוירולוגית אשר באה לידי ביטוי בכאב ראש חזק ופתאומי אשר מורגש בצורת פעימות חד צדדיות. נוסף על כך, למיגרנה נלווים מספר תסמינים נוספים כדוגמת הקאות, בחילות ואפילו רגישות לאור ורעש, כך שבהרבה מאוד מקרים ניתן לראות שאלו הסובלים ממיגרנה יעדיפו להיות סגורים בחדר חשוך ושקט לגמרי כאשר מדובר על התקף. התקפי מיגרנה נמשכים בדרך כלל שעות בודדות ועד ל-72 שעות ובתדירות של בערך חודש וחצי בין התקף להתקף, אם כי מדובר על דבר מאוד אינדיבידואלי שעשוי להשתנות מאדם לאדם שכן, קיימים אנשים אשר סובלים ממיגרנה כרונית, כזו שיכולה להופיע באופן תדיר הרבה יותר.

תסמינים של מיגרנה

על מנת להבדיל בין כאב ראש רגיל לבין כאב ראש שהוא תוצר של מיגרנה, הרי שעליכם לדעת קודם לכן מהם התסמינים הנפוצים של מיגרנה. וכן, התסמין המרכזי כמובן יהיה כאב ראש אינטנסיבי, לרוב מדובר על כאב ראש אשר יורגש בצורת פעימות חד צדדיות, באזור הקדמי של הראש או בצידו, כאשר אותו הכאב מחמיר במהלך כל תזוזה שהאדם יבצע. בדרך כלל, כאב הראש הזה ילווה בבחילות, הקאות, סחרחורות וכן גם רגישויות לאור, רעש, ריחות ועוד. נוסף על כך, אנשים אשר סובלים ממיגרנה עם אאורה יכולים להרגיש תסמינים נוספים בשלבים שמגיעים טרם כאב הראש, תסמינים כדוגמת נקודות שחורות בשדה הראייה, הבזקי אור, קושי בדיבור, נימול בזרוע, חוסר יציבות ועוד.

שכיחות

ברפואה המודרנית קיימות מעל 150 אבחנות שונות למקרים של כאבי ראש, כאשר מיגרנה נחשבת השנייה בשכיחותה בקרב אנשים מבוגרים. לפי הספרות הרפואית, כ-12% מהאוכלוסיה העולמית סובלים ממיגרנה, כאשר התופעה נפוצה בקרב נשים פי שניים מאשר אצל גברים. בעוד כי לא ברורה הסיבה לשכיחות המוגברת של תופעה זו בקרב נשים באופן חד משמעי, רופאים רבים סבורים כי הדבר קשור להורמונים נשיים שכן, נשים רבות מעידות על התקפי מיגרנה סמוך לווסת שלהן.