קרדיט לתמונה FREEPIK

חיוך יפה הוא כרטיס הביקור שלנו. הוא אסתטי ונעים למראה, הוא משפיע על הרושם הראשוני שאנחנו עושים, על הביטחון העצמי, ועל איכות החיים שלנו. אנשים הסובלים משיניים סדוקות, שבורות, או מוכתמות, גוזרים על עצמם איכות חיים ירודה. הם ימעטו לחייך, ולעיתים אף יימנעו מאינטראקציות חברתיות. במקרים כאלה הפתרון הוא פשוט וזמין – ציפוי שיניים.

רפואת השיניים האסתטית מציעה כיום פתרון אופטימלי לטיפול בשיניים פגומות. הטיפול כרוך בתהליך קצר ופשוט של ציפוי שיניים שמעניק למטופל שיניים סימטריות, בגוון השיניים הטבעיות, ומשפר את המראה שלהן לאין ערוך. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב, בעלים של מרפאת השיניים "ד"ר אלכסנדר" בקריית אונו, שהעניק  לנו את כל המידע על תהליך של ציפוי שיניים למראה יפה וטבעי.

זירקוניה – הציפוי החדשני והאולטימטיבי לשיניים

ציפויי שיניים עשויים ממגוון חומרים. חלקם עמידים יותר לכתמים, ועמידים לאורך זמן. אנחנו במרפאת השיניים של ד"ר אלכסנדר משתמשים בציפוי שיניים מזירקוניה, שהוא החומר החדשני ביותר בתחום רפואת השיניים, ויש לו יתרונות רבים בהשוואה לחומרים אחרים. הוא חזק, עמיד, בעל מראה טבעי ומתאים למי שמחפש פתרון לאורך זמן. רופא מנוסה בציפוי שיניים יתאים את הצבע, הצורה והגודל של הציפוי, לשיניים הקיימות, כך שהשיניים המצופות ישתלבו בפה באופן טבעי. (למידע נוסף על ציפוי זירקוניה לשיניים >>>)

כל הסיבות לשקול ציפוי שיניים

הגנה על השיניים –כששן סדוקה היא עלולה להישבר אם לא נגן עליה. ציפוי השיניים מעניק לשן הגנה, ומחזק אותה. ציפויי הזירקוניה חזקים מספיק ומפחיתים את הלחץ על השן בעת הלעיסה, כך שהציפוי מונע מהסדק להחמיר. יתירה מכך, הציפוי מכסה את הסדק ומסתיר אותו, ומשפר את מראה השן .

כיסוי כתמים – ציפוי שיניים מכסה את שטח הפנים של השן ומכסה פגמים וכתמים שקיימים בשיניים הטבעיות.

מילוי רווחים בין שיניים – ציפויי שיניים יכולים לשמש למילוי רווחים בין שתי שיניים או יותר. הציפוי מוסיף נפח לשיניים, ובכך מתמלא הרווח בין השיניים. למרות הוספת הנפח, השיניים עדיין ייראו פרופורציונליות ובמראה טבעי

שינוי צורת השן  – ניתן להשתמש בציפוי כדי לשנות את צורת השן, את גודלה ואפילו את מיקומה. ניתן לעצב את קווי המתאר כדי לשנות את צורת השן כך שתתאים באופן מושלם עם השיניים הסמוכות.

התאמה אישית – ציפויי שיניים מיוצרים בהתאמה אישית כדי להתאים לאנטומיה הדנטלית הייחודית של המטופל ובהתאם להעדפות האסתטיות הרצויות. רופא השיניים בשיתוף עם המטופל יבחרו את הצורה והגודל של ציפויי הזירקוניה, כך שיותאמו למבנה הפה ולשיניים הסמוכות

מראה טבעי – ציפויי זירקוניה מעוצבים בקפידה כדי להידמות לצבע, לצורה ולשקיפות הטבעיים של השיניים, והתוצאה היא חיוך חלק וטבעי למראה. הזירקוניה  היא נטולת מתכות, כך שהשיניים ייראו טבעיות, וללא צללים.

עמידות בפני כתמים – ציפויי זירקוניה עמידים באופן טבעי בפני כתמים מקפה, מתה, מיין וממאכלים אחרים שיכולים לשנות את צבע השיניים הטבעיות. ציפויי הזירקוניה מאפשרים ליהנות ממאכלים ומסוגי שתייה, מבלי לחשוש להזיק למראה השן.

עמידות לשנים רבות

ציפויי זירקוניה עמידים מאוד לאורך זמן, במיוחד כשמקפידים לטפל בהם  כראוי. הרגלי היגיינת פה טובים ובדיקות שיניים סדירות,  אחת לשלושה חודשים, ציפויי הזירקוניה יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן, ולשמור על המראה הטבעי שלהם.
תהליך הציפוי – מהיר ונוח – תוך כמה ביקורים אצל רופא השיניים, הרופא יעניק למטופל את החיוך המושלם. ההליך עצמו הוא מהיר, אורך כחצי שעה עד שעה (תלוי במספר השיניים שאמורות לעבור ציפוי) ולא כרוך בכאב.

הרגשה אישית משופרת

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של ציפויי שיניים הוא החזרת תחושת הביטחון העצמי שאבדה .  כיסוי הפגמים בשיניים וציפויים, משפר את המראה ואת החיוך של המטופל. כשהשיניים יפות אסתטיות , החיוך עולה על הפנים, וננרגשה העצמית משתפרת.
בכל טיפול של ציפויי שיניים חשוב לבחור ברופא שיניים שיש לו ניסיון בתחום. רק רופא שיניים מיומן יוכל לספק את התוצאה המיטבית.

לצד כל היתרונות של ציפויי שיניים, חשוב לציין שההליך אינו מתאים לכל אחד, ויש מקרים בהם לא ניתן לבצע את הטיפול, כמו במקרה של שיניים פגועות או שבורות. חשוב להתייעץ עם רופא שיניים שיש לו ניסיון וידע בתחום.

אנו מקווים שקיבלתם ערך בקריאת המאמר, מוזמנים להמשיך לקרוא באתר שלנו מאמרים נוספים בתחום רפואת שיניים >>