הקשר בין שיקום הפה ותזונה נכונה

כדי שלא תגלו בעוד עשר שנים שהשיניים שלכם במצב גרוע ושיש צורך בשיקום פה רציני– כדאי לדאוג כבר עכשיו לתזונה הנכונה שתשמור על בריאות הפה שלכם.

תזונה נכונה יכולה לסייע לכם לשמור על בריאות הפה כך שתוכלו להימנע מטיפול שמצריך שיקום הפה שלכם. לדוגמה, הידעתם כי קרקרים מלוחים יכולה לגרום לחורים בשיניים אפילו יותר ממתקים? קרקרים אלה הם מזון מעובד שמיוצר מעמילן מותסס, הם נדבקים לשיניים וקשה להסירם. כעת הם פשוט מהווים חגיגה לחיידקים שניזונים מהם בשמחה רבה, ומתרבים ביתר שאת. חיידקים אלה פשוט אוכלים את האמייל שמכסה את השיניים שלכם וגורמים לעששת שיכולה בסופו של דבר להסתיים באובדן שיניים ובצורך בטיפול לשם שיקום הפה.

כדי לשמור על בריאות הפה חשוב לשמור על תזונה נכונה שכוללת את המזונות הבאים:

  1. שוקולד מריר שאינו מכיל מידה מרובה של סוכר ושוקולד חלב. שוקולד מריר שמורכב מכ-70% קקאו נחשב כמזון על בגלל שיש בו מרכיב שמסייע להקשחת האמייל.
  2. דגי סלמון הם מקור טוב לוויטמין D. כיוון שהגוף זקוק לוויטמין D כדי לקלוט את הסידן שנמצא במזונות אחרים שאתם אוכלים, חשוב שתהיה לכם מידה מספקת של וויטמין זה. חשוב לדעת שהסידן מגן עליכם מפני מחלות החניכיים ושומר על בריאות טובה של הפה.
  3. התפוזים מכילים ויטמין C שבכוחו לחזק את רקמות החיבור וכלי הדם. לכן, התפוזים מסייעים בהפחתת דלקות החניכיים, ובכלל מאטים את קצב התקדמותה של מחלת חניכיים בפה.
  4. פירות וירקות שמכילים סיבים גורמים ללעיסה מרובה ומגרים את הייצור של הרוק בפה. שמסייע למניעת עששת. בנוסף, פירות וירקות יכולים לשפשף בעת הלעיסה את השיניים ולנקות אותן ממש כמו מברשת השיניים שלכם.
  5. גבינות צאן (עדיפות על גבינות מחלב פרה כי הן קלות יותר לעיכול) מנטרלות את החומציות בפה. לכן, מומלץ לאכול אותן כקינוח.
  6. מסטיק ללא סוכר גם הוא מגביר את ייצור הרוק בפה ומסייע בסילוק הריח הרע מהפה ובמניעת עששת.